>> Menu
 
     
     
  HOME

CONTACT

- Organisatieadvies
- Interim Management
- Strategie en business plan
- Bedrijfsoverdracht
- Opdrachten

Brochure
 
     

 

 

Opdrachten

 
 


Om een beeld te geven van de toegevoegde waarde en ervaring die Ruwe Laar kan bieden, volgt hieronder een ‘flavour' van enkele uitgevoerde projecten:

     •  opstellen van strategische plan voor industrieel bedrijf in          zwaar weer,
              •  resulterend in een reorganisatie en outsourcing van                  activiteiten,
              •  actief als adviseur (ontwerp van het plan) en daarna als                   interim controller (voortgang- en liquiditeitsbewaking);
     •  doorlichting van een op vele fronten ondermaats presterend          industrieel bedrijf in het buitenland, gevolgd door transitie tot          toonaangevende toeleverancier (in B2B),
              •  wederom eerst betrokken als adviseur, daarna als                   interim manager totdat permanente opvolging aantrad,                   daarna weer als adviseur;
     •  herstart van bedrijf uit faillissement,
              •  analyse haalbaarheid en business plan,
              •  ook hier een combinatie van eerst advies (in de                  ‘nadagen') en na hertart tijdelijk als interim manager de                   kar getrokken;
     •  Begeleiding/coaching van het algemeen management van         meerdere Hongaarse industriële ondernemingen
              •  strategiebepaling
              •  businessplanning
              •  feasibility onderzoek
              •  board room services
     •  doorlichting van o.a. een technologisch instituut en een internationale brancheorganisatie,
              •  ontwerp blauwdruk voor een meer                  marktgerichte/klantgerichte organisatie;
     •  herstructurering en aansluitend verkoop van een industriële         onderneming met meerdere vestigingen,
              •  herstel van rendement door sanering van activiteiten en                  organisatie,
              •  realiseren van de bedrijfsoverdracht;
     •  bedrijfseconomische due diligence in diverse         acquisitieprocessen in diverse branches, gevolgd door         opstellen van het business plan voor de ‘post-acquisitie'         fase;
     •  opzet van customer care afdeling van internationale zakelijke         dienstverlener,
              •  als interim financial manager en plaatsvervangend VP                  direct betrokken bij het ontwerp en opstellen van het                  businessplan voor deze nieuwe activiteit en aansluitend                  de bewaking van de realisatie en bijbehorende                  budgetten.